De cruise en de Bahamas!

30 juli 2012 - Florida, Massachusetts, Verenigde Staten

Hallo,

Op de cruise en op de Bahamas hadden we geen internet (kon je wel kopen maar dat was heel erg duur) dus ik schrijf het nu even op. De cruise was echt fantastisch!!! Het was echt luxe en we mochten alles eten wat we maar wilden.

De eerste dag van de cruise (op de 26ste) hebben we geboard op de Carnival Sensation. Er waren 13 verdiepingen en er waren 3 verdiepingen buiten plus nog wat terrasjes. Er was een zwembad, 2 bubbelbaden, een stoomcabine, een sauna, een sportafdeling (dat was buiten en je kon er golfen, hardlopen en fitnessen) en nog veeel meer. Er was zelfs een bioscoop! We hebben ons daar dus absoluut niet verveeld. We gingen gelijk zwemmen en in een bubbelbad. Toen we daar klaar mee waren, gingen we douchen en ons omkleden voor het dinner. Het was een chique restaurant en pa was jarig dus we deden nette kleding aan. De cados hadden we de vorige avond al gegeven. Er was wel een uitgebreid 3-gangen diner: Ik nam eerst een fruit cocktail, daarna nam ik pasta pennetjes, en als toetjes een chocolate melting ofzo. Het was wel lekker maar heel zwaar. Daarna zijn we naar het terras gegaan en hebben we in de warme nachtlucht gezeten. Rond 11 uur zijn we gaan slapen.

De volgende ochtend zijn we gelijk gaan zwemmen (na het ontbijt, ook in het restaurant), want om 12 uur zouden we aankomen op de Bahamas (op het eiland Nassau). Het water in het zwembad was zeewater dus als het in je ogen kwam deed het wel pijn. Het was ook heel koud, maar dat was wel lekker omdat het erg heet was. We zijn ook in het bubbelbad gegaan en dat was ook een beetje zout, maar wel lekker warm. Rond 12 uur zijn we van de boot gegaan. Nassau was erg leuk en er stonden overal palmbomen, kokosnootbomen en andere tropische fruitbomen. We maakten een sight seeing die 2 uur duurde en het landschap was echt heel mooi. We zijn langs het rijke en arme gedeelte gegaan en we zagen een keer 6 limosines achter elkaar (in het rijke gedeelte). Daarna zijn we naar het strand gegaan en hebben we in de zee gezwommen. Ik vond dat het strand echt een Hollywood strand was: palmbomen, wit zand en een doorzichtige zee.

Daarna zijn we naar de winkels gegaan, maar de winkels gingen heel vroeg dicht dus er waren maar een paar winkels open. We hebben toen een kaart naar Tjietja gestuurd en daarna zijn we weer aan boord gegaan. We hebben weer uitgebreid gedineerd (dit keer als hoofdgerecht Indisch eten). Daarna hebben we weer gewandeld over het dek en toen zijn we gaan slapen.

De derde dag op de cruise waren we alweer vertrokken naar het vaste land en we zouden de hele dag op de boot zitten. Ik was een beetje misselijk, dus ik heb niet veel gedaan. Na het ontbijt heb ik aan het zwembad een boek gelezen en met mijn broertjes gegolft. Daarna heb ik een dutje gedaan. In de avond hebben we met zn allen gegolft en toen zijn we gaan slapen.

De volgende ochtend moesten we om 7 uur al van het schip af. We ontbeten snel en gingen toen van het schip. We gingen gelijk door naar het Kennedy Space Center. Dat was een beetje saai, maar wel leerzaam (vakantie jah xd). We hebben wel leuke films gekeken (3D) en er waren ook een paar attracties. Daarna zijn we doorgereden naar een motel dat op 2 uur rijden lag en we zijn daar gaan slapen.